top of page

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger om virksomheden

GreenShine ApS
Dræsinen 22 st 4
2640 Hedehusene
Danmark

CVR: 44186764
Telefon: +45 24 44 11 90
E-mail: info@greenshine.dk

Bestilling

Bestillinger er bindende. Vi fremsender en ordrebekræftelse til dig på e-mail.

Priser

 
Alle priser er i danske kroner og inkl. moms
Prisen, der oplyses, forudsætter at du har afgivet korrekt information ved bestilling. Vi
forbeholder os ret til at justere prisen, hvis informationerne ikke er korrekte eller hvis
der er andet uforudset ved boligen, f.eks. at vinduerne er meget snavsede/kræver
afrensning, eller at opgaven af andre grunde tager længere tid end forventet.
Hvis vi er nødsaget til at ændre prisen, vil du altid blive informeret inden opgaven
påbegyndes.

Servicefradrag

Du kan få skattefradrag for vinduespudsning iht. regler for servicefradrag
(håndværkerfradrag). Fradraget er typisk 26%.
Du skal selv indberette fradraget via selvangivelsen. Det forudsætter bl.a. at betaling
er sket elektronisk og du gemmer faktura som dokumentation. Læs mere hos Skat:
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759

Inden vinduespudsningen

Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet.
Eksempelvis genstande i vindueskarme, større møbler, krukker mv.
Hvis du er gangbesværet, handicappet, sengeliggende eller lign. Så hjælper vi gerne
med ovenstående (uden beregning). Vi tager ikke ansvar for eventuelle skader, der
måtte opstå i forbindelse hermed.

Det er ligeledes dit ansvar at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit,
samt at vindueskarme, radiatorer og lign. er i rimelig stand, da vi ikke kan pudse
vinduerne uden at lægge vægt på karme, rammer, radiatorer mv.
Hvis du har vinduer, der er svære at åbne, skrøbelige vindueskarme eller lign, så
fortæl det til os, så vi kan finde en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os
ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løsrevne radiatorer og lign.
som følge af dårlig stand.

Aflysning og udeblivelse

Du kan frit afbestille eller flytte din bestilling op til 24 timer før planlagt levering.
Afbestilling eller flytning af bestilling kan alene ske via mail til
kunde@greenshine.dk. Hvis du afbestiller eller flytter din bestilling mindre end 24
timer før planlagt levering, opkræver vi et gebyr på kr. 150 inkl. moms.
Hvis du udebliver fra aftalen og vi kører forgæves, vil du blive faktureret et beløb
svarende til 50% af prisen i bestillingen. Det skyldes at en anden kunde kunne have
booket tiden, samt at vi bruger tid på kørsel til adressen.
Hvis vejret tillader det, foretages udvendig polering.
Skulle vi være nødsaget til at aflyse en bestilling mindre end 24 timer før planlagt
levering, f.eks. pga. sygdom, giver vi 50% rabat på næste bestilling. Rabat gives ikke
ved force majeure eller hvis aflysning sker på grund af vind og vejr.
Forsinkelse og tidsændringer
Det er vigtigt for os at levere en god service og vi gør alt, hvad vi kan for at overholde
de tidspunkter, vi har aftalt. Dog kan der opstå uforudsete hændelser i løbet af en dag,
som gør at der kan forekomme tidsændringer. Såfremt der forekommer større
tidsændringer, f.eks. på +/- 30 minutter, så vil du blive ringet op af vinduespudseren.

Vi arbejder med et tidsinterval på 3 timer.

Serviceydelsen
 
Vinduespudsning dækker over vask af vinduer med vand og sæbe, herunder aftørring
af rammer, vindueskarme og gulve for vand og sæberester. Ved almindelig
vinduespudsning fjernes alm. snavs, aftryk fra fedtede fingre, ekskrementer fra fugle
og edderkopper mv.
Ved udvendig vinduespudsning bruger vi ofte også vaskeanlæg, som anvender ”rent
vand” (demineraliseret vand), hvilket gør at der ikke kommer kalkstriber.
Vaskeanlæg kan kun anvendes udvendigt og giver et lige så flot resultat, som vask
med vand og sæbe. Vaskeanlæg kræver ikke efterfølgende aftørring med klud, da det
overskydende vand blot fordamper.
Almindelig vinduespudsning dækker ikke større klistermærker eller klister herfra,
større mængder silikone, olie- og malingrester, opkast, massivt grillfedt, nikotin, kalk,
mørtel og cement. Eksempelvis, hvis dine vinduer har været vidne til en istandsættelse

eller facaderenovering, vil dette ikke kunne klares med en alm. vinduespudsning, men
vil kræve en afrensning inden vinduespudsningen gennemføres.
Ønskes en afrensning skal dette aftales på forhånd. Kontakt os venligst via e-mail.
Vi er en fair virksomhed og fjerner som oftest alm. snavs mv. uden beregning. Såfremt
det er ud over det sædvandlige og en nedskrabning eksempelvis er nødvendig, vil vi
gøre dig opmærksom på dette og aftale en pris og tidspunkt herfor.
Serviceydelsen er inklusive kørsel, parkering, materialer, afgifter mv.

Fejl og mangler

Vi ønsker 100% tilfredse kunder og giver derfor ”tilfredshedsgaranti”. Hvis du mod
forventning ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og
inden for 24 timer. Så kommer vi forbi og udbedrer hurtigst muligt og typisk indenfor
24 timer.
Kontakt os på kunde@greenshine.dk eller +4524441190

Skader og ridser

Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelsen med vinduespudsningen, så
kontakt os hurtigst muligt og inden for 24 timer på kunde@greenshine.dk eller
+4524441190. Såfremt vinduespudseren selv opdager, at der er sket en skade,
informerer vi naturligvis om det med det samme.
Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme,
løsrevne radiatorer og lign. som følge af dårlig stand. Se afsnittet ”Inden
vinduespudsningen”.
Bemærk desuden, at langt de fleste vinduer er let ridsede grundet slid mv. Oftest ser
man dog først disse ridser, når vinduerne er nypudsede, men ridserne skyldes ikke
pudsningen. Vi benytter professionelt udstyr, som er skånsomt og som ikke ridser.

Betaling

Betaling sker til vinduespudseren straks vinduespudsningen er gennemført. Betaling
kan ske med [MobilePay eller kontanter]. Herefter vil der inden for 5 hverdage blive
fremsendt en faktura/kvittering via e-mail.
Ved udvendige vinduespudsninger, hvor kunden ikke er hjemme, der fremsendes
faktura via e-mail med 5 dages betalingsfrist. Denne faktura kan betales med
[MobilePay eller bankoverførsel].
Ved manglende betaling af faktura vil man modtage en påmindelse herom. Såfremt
betalingen ikke sker inden for de efterfølgende 5 dage fremsendes første rykker med
rykkergebyr på kr. 100. Efter yderligere 10 dage fremsendes anden rykker med
tilsvarende gebyr. Efter yderligere 10 dage fremsendes tredje rykker med tilsvarende
gebyr. Såfremt regningen fortsat ikke er betalt efter yderligere 10 dage, bliver den
sendt til inkasso.
 
Abonnement

Ved tegning af abonnement, så pudser vi dine vinduer med et fast interval, f.eks. hver
4,8 eller 12 uge. Du vil modtage besked om kommende vinduespudsning 3 dage før
leveringstidspunktet (medmindre andet er aftalt). Leveringstidspunkter 3 måneder
frem vil endvidere fremgå af GreenShine ApS’ kundeportal. Leveringstidspunkter
efter 3 måneder er alene vejledende på grund af fremtidige ændringer til ruter etc.
Ved et abonnement tilbyder vi ikke pudsning på et bestemt tidspunkt eller en bestemt
ugedag. I sjældne tilfælde kan vi være nødsaget til at foretage forskydninger i
abonnementsintervallet, f.eks. på grund af kørselsplanlægning eller sygdom.
Såfremt du ønsker en fast aftale hvad angår dato og tid, så henviser vi til at i kontakter
os på kunde@greenshine.dk eller +4524441190.
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os skriftligt.

Persondatapolitik

Når du som kunde tegner abonnement eller afgiver en bestilling til GreenShine ApS,
afgiver du personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-
mailadresse.
Oplysningerne registreres hos både Skvizbiz ApS og GreenShine ApS, som hver især
er dataansvarlige for de afgivne sæt af oplysninger. [GreenShine ApS] følger de til
enhver tid gældende regler for opbevaring af persondata og benytter alene disse
oplysninger til at kunne levere de bestilte serviceydelser. Oplysningerne overdrages
ikke til tredjemand. Kundeoplysninger transporteres og opbevares ikke krypteret.
Som kunde kan du til enhver tid få indsigt i, gøre indsigelse mod eller få rettet
registrerede oplysninger ved henvendelse til GreenShine ApS.

Forbehold og ændringer

Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende
handelsbetingelser uden varsel.

Accept af betingelser

Når du bestiller vinduespudsning online eller tegner abonnement, så accepterer du
nærværende handelsbetingelser.
 
Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.

bottom of page